01 maart 2014

Kati Heck


Atelier van Kati Heck.

"Deze foto toont het atelier dat grenst aan mijn huis in Antwerpen. Of toch een deel ervan, want wat je ziet, is eigenlijk niet veel meer dan een rommelige bergruimte. (lacht) De creatieve dingen gebeuren aan de andere kant. Daar staan mijn schilderwerken en sculpturen. Verder bevindt er zich een grote schildertafel, een kooi met kanariepietjes, een ijskast en een bed - ik doe iedere middag een dutje in mijn werkplaats. In dit atelier schilder ik, en beneden is er nog een ruimte waar ik sculpturen maak, en een muziekstudio van mijn man. Ik heb dat graag, dat alles dicht bij elkaar ligt. Ik sta op om een uur of acht 's morgens, en ik hoef maar over mijn terras te wandelen en ik ben in mijn atelier. Op een gemiddelde werkdag ben ik bezig tot elf uur 's avonds, maar het gebeurt vaak dat ik tot 's nachts doorwerk. Koken en slapen is al wat ik tussendoor nog doe. Hobby's heb ik niet. Er zit genoeg afwisseling in mijn werk. Ik zit namelijk ook in een performancegroep genaamd Bissy Bunder, en met die meiden heb ik al eens een film gedraaid. Ik vind het geweldig om de hele dag alleen te zijn en te schilderen, maar af en toe voelt het goed om iets anders te doen." (bron: Music For A New Society, foto: Charlie De Keersmaecker)






Atelier van Kati Heck, Antwerpen, 2011. (bron: gesprekken met hedendaagse kunstenaars) Lees ook het interview van Hilde van Canneyt (hk).


Kati Heck, Antwerpen. (bron: The Artists In The World)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten