22 februari 2016

Maurice Braspenning #3


Maurice Braspenning in zijn atelier, 2015.

"....
Kunstenaars en opruimen, het blijft een lastige combinatie. Kunstenaar Maurice Braspenning ruimt zijn atelier precies één keer per jaar op. En het fijne toeval wil dat die ene keer net is geweest.
....
Zijn atelier ligt vol met witte potloden en onmisbare elektrische puntenslijpers. Kwasten gebruikt hij bijna niet meer, alleen rollers om de muur te sauzen. Verder hangen er aan de muur wat ingelijste schilderijen. Ze zijn afkomstig uit zijn dagboekje waarin hij veel tekent. “Op vakantie met mijn gezin weet ik soms even niet wat ik moet doen. Als ik elke dag een tekening maak, voel ik me oké.”

Voor de komende tijd heeft hij het idee zijn atelier helemaal zwart te schilderen, misschien zelfs ook het plafond, zodat je als het ware een reis maakt langs alle voorstellingen.
...." (bron: HP/De Tijd, foto: Andor Kranenburg(?))

> Maurice Braspenning
> Maurice Braspenning | facebook

Geen opmerkingen:

Een reactie posten